Все для Sony Ericsson, патчи, эльфы, моддинг, прошивка
  
Логин: Пароль: Запомнить: Привет гость! Зарегистрируйся или авторизируйся для получения доп. возможностей!
Разделы
PDA версия сайта
TrackIDentify
Новости
Статьи
Файлы
Патчи
Патчи A2
Патчи db2020
Эльфы
Исходники эльфов
Wiki
Форум
Опросы
Обратная связь
Развернуть/Свернуть
 
Развернуть/Свернуть

DB3210 - Drawing on player possible - developers needed : Эльфостроение : Эльфы : Форум : Для Sony Ericsson патчи эльфы моддинг прошивка
/  Список форумов
   /  Эльфы
      /  Эльфостроение
   /  DB3210 - Drawing on player possible - developers needed
На печать 
Правила 
Страница 1 из 3: [1] 2 3 »

mc_kibel


Patcher/Elfmaker


Регистрация: 19.6.08
Сообщений: 210
Репутация: 1819
Откуда: Poland




 
  #1 [17.07.10, 05:59] DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
Hi :-)

Today I was playing with my SE a little.
From some time I tried to draw on player without a patch - but it seems to be impossible.

I found UltraShot's post on Se-Developers (I saw this post long time ago, today I remembered about that): http://se-developers.net/viewtopic.php?f=28&t=278#p2728
The most important thing here is a patch :-)

I started searching hook for this patch in C901 main:

Код: 
(...)
ROM:14D27A00 08 49                       LDR     R1, ONREDRAW_METHOD
ROM:14D27A02 20 1C                       ADDS    R0, R4, #0
ROM:14D27A04 00 F0 2A F8                 BL      _DISP_DESC_SetOnRedraw
(...)
ROM:14D27A24 85 4E 49 14 ONREDRAW_METHOD DCD loc_14494E84+1
(...)


Entrypoint found :-P

Here's the patch:
Код: 
include "x.inc"
;C901 SW-R1GA028
;"PlayerChanger patch"
;Ability to redraw Walkman by elf
;(c) UltraShot
;(p) mc_kibel

hook1         = 0x14D27A24
patch         = 0x15DB69F0
FindBook     = 0x1416DA65
strcmp         = 0x14C80395

;-------------------------------------------

org hook1
    DCD patch1+1

;-------------------------------------------

org patch
patch1:
    PUSH {R0-R7,LR}
    BL ReceiveSignal
    POP {R0-R7,PC}
ReceiveSignal:
        PUSH        {R0-R7, LR}
        MOV        R7, R0
        LDR        R0, dword_IsPCBook
        LDR        R6, dword_FindBook
        BLX        R6
        CMP        R0, 0
        BEQ        BookNotFound
        LDR        R5, [R0, 0x18]
        MOV        R0, R7
        BLX        R5
        POP        {R0-R7,PC}
BookNotFound:
        MOV        R0, R7
        POP        {R0-R7, PC}

;-----------------------------------------------
;check our book
isPCBook:
        PUSH    {LR}
        CMP        R0, 0
        BEQ        isPCBook_Error
        LDR        R0, [R0]
        LDR        R0, [R0, 4]
        adr        R1, dword_MyBook
        LDR        R3, dword_strcmp
        BLX        R3
        CMP        R0, 0
        BEQ        isPCBook_Exit
isPCBook_Error:
        MOV        R0, 0
        POP        {PC}
isPCBook_Exit:
        MOV        R0, 1
        POP        {PC}
;-----------------------------------------------
align 4
dword_FindBook    DCD FindBook
dword_strcmp     DCD strcmp
dword_IsPCBook    DCD isPCBook+1
align 4
dword_MyBook     DCB "AdvPlayer",0


I can draw on Walkman screen, but
- restoring old redraw doesn't seems to work - phone always reboots:
I tried like this:

Код:
DISP_OBJ_ONREDRAW_METHOD oldredraw=(DISP_OBJ_ONREDRAW_METHOD)(0x14494E84+1); //address for c901 r1ga028
void Redraw(DISP_OBJ *DO, int a, int b, int c)
{  
  oldredraw(DO,a,b,c);
};


Reboot. So I tried: if (oldredraw) oldredraw(DO,a,b,c); - the same result.

But it's not the most important problem. The most important problem...
How can I get path and name to file currently played by phone?
In db2020 it was easy,

Код: 
typedef struct
{
  u16 unk;
  u16 unk2;
  wchar_t * path;
  wchar_t * name;
  wchar_t * MIME;
  int fulltime;
} BOOK_PLAYER_TRACK_DESC;
  
  
typedef struct
{
  char dummy[0x5C];
  wchar_t pos;
  char dummy1[0xE];
  int time;
  char dummy2[0x4];
  BOOK_PLAYER_TRACK_DESC * dsc;
  char dummy3[2];
  wchar_t pos2;
  wchar_t pos3;
  char dummy4[22];
  int tracks_count;
}BOOK_PLAYER_2020;

void somefn (){ 
BOOK_PLAYER_2020 *bkp=(BOOK_PLAYER_2020*)bk;
wchar_t *filename = bkp->dsc->name;
wchar_t *filepath = bkp->dsc->path;
}


And then we could get tags - now I can't, because structure of AudioPlayerBook in DB3210 is different. Don't care about MetaDataDesc_Create / Destroy / GetTags functions, it's not hard to get ID3 tags from file, even without function in library.

So... Anyone ? How to get name and path of file currently played by phone in DB3210?


NOTE: Title / artist on photo is taken from image :P

[ Edited by mc_kibel в 17.7.10 05:05 ]

[ Edited by mc_kibel в 17.7.10 05:06 ]



Прикрепленный к сообщению файл:
DSC01748_kopia.jpgDSC01752_kopia.jpg
MOV01739.zip MOV01739.zip (641.67 kb; 74 hits) Скачать файл

Joker XT


VIP Developer


Регистрация: 5.8.06
Сообщений: 1292
Репутация: 7582





 
  #2 [17.07.10, 08:24] Re: DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
Чё он хочет?)
Чтоб мы всё нашли чтоли и дал ему? :D




SE C901 [R1GA028]

АБВЭЮЯ


Пользователь


Регистрация: 7.1.10
Сообщений: 118
Репутация: 56





 
  #3 [17.07.10, 09:47] Re: DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
How to get name and path of file
currently played by phone in DB3210?

Как получить имя и путь
файла который игрaeт в нaстоящиe врeмя нa DB3210?
Вот что он хочeт.





den_po


Developer/Admin


Регистрация: 27.3.06
Сообщений: 3278
Репутация: 10763
Откуда: Чебоксары




 
  #4 [17.07.10, 10:26] Re: DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
mc_kibel пишет:
Don't care about MetaDataDesc_Create / Destroy / GetTags functions, it's not hard to get ID3 tags from file, even without function in library.

http://perk11.info/svn/SE/Dlls/LibraryDLL/main.c




promt is better than google translate

mc_kibel


Patcher/Elfmaker


Регистрация: 19.6.08
Сообщений: 210
Репутация: 1819
Откуда: Poland




 
  #5 [17.07.10, 14:44] Re: DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
den_po пишет:
mc_kibel пишет:
Don't care about MetaDataDesc_Create / Destroy / GetTags functions, it's not hard to get ID3 tags from file, even without function in library.

http://perk11.info/svn/SE/Dlls/LibraryDLL/main.c


I know about those functions, too :) But as I wrote before, tags are not problem, only path to file currently played by phone.

Joker XT пишет:
Чё он хочет?)
Чтоб мы всё нашли чтоли и дал ему? :D


In short:
typedef struct
{
....
}BOOK_PLAYER_3210

:-D


Спасибо сказали: Therion

Joker XT


VIP Developer


Регистрация: 5.8.06
Сообщений: 1292
Репутация: 7582





 
  #6 [17.07.10, 16:07] Re: DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
А сам?
Слей книгу плеера




SE C901 [R1GA028]

mc_kibel


Patcher/Elfmaker


Регистрация: 19.6.08
Сообщений: 210
Репутация: 1819
Откуда: Poland




 
  #7 [17.07.10, 17:03] Re: DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
Joker XT пишет:
А сам?
Слей книгу плеера


How?

I tried:
Код: 
void dump ()
{
  PROCESS pid = current_process (); 
  char *ptr = (char*)malloc(4096000);
  memset(ptr,0,4096000);
  get_mem (pid,0x28000000,ptr,4096000);
  int f = _fopen (L"/card/other/",L"dump.bin",WA_Write | WA_Append | WA_Create,0x180,0);
  fwrite(f,ptr,4096000);
  mfree (ptr);
  fclose (f);
}


Don't matter what I write in second parameter of get_mem, file is always empty, and size is always 8000kb instead of 4096kb.

I also tried (OSADDRESS)(FindBook(isAudioPlayerBook())) as second parameter of get_mem, file empty.

ReaderRAM doesn't seem to work on my phone. I don't know how should I search that...



Joker XT


VIP Developer


Регистрация: 5.8.06
Сообщений: 1292
Репутация: 7582





 
  #8 [17.07.10, 18:13] Re: DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
Держи, тока эльф без гет-мем)

http://slil.ru/29473576




SE C901 [R1GA028]
Спасибо сказали: mc_kibel

mc_kibel


Patcher/Elfmaker


Регистрация: 19.6.08
Сообщений: 210
Репутация: 1819
Откуда: Poland




 
  #9 [17.07.10, 18:28] Re: DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
Joker XT пишет:
Держи, тока эльф без гет-мем)

http://slil.ru/29473576


Thanks, but everytime file size is 0 bytes.

Edit: Anyway, dumping problem solved, I wrote my own :-P

[ Edited by mc_kibel в 17.7.10 17:35 ]


Added 17.7.10 18:42

I found what I need once
path: 0x4BBACC5A
name: 0x4BBACE52

but it's in ram, it's different everytime. I have no idea how dump can help me. :-(



mc_kibel


Patcher/Elfmaker


Регистрация: 19.6.08
Сообщений: 210
Репутация: 1819
Откуда: Poland




 
  #10 [20.07.10, 02:07] Re: DB3210 - Drawing on player possible - developers needed   

 
SOLVED

I wouldn't do it without mcming1989 - he explained to me, how to read informations from dumps - big thanks to him!
:-)

Код: 
typedef struct
{
  wchar_t *fname;
  wchar_t *fpath;
  char *MIME;
  wchar_t *extension;
}BOOK_PLAYER_TRACK_DESC_3210;

typedef struct
{
  int unk;
  BOOK_PLAYER_TRACK_DESC_3210 *xdesc;
}DESC_PTR;

typedef struct
{
  char dummy1[0x4C];
  int time
  int unk_1;
  DESC_PTR *dsc;
  int unk_2;
}BOOK_PLAYER_3210;


void somefn ()
{
    BOOK_PLAYER_3210 *player = (BOOK_PLAYER_3210*)FindBook(isAudioPlayerBook());
    debug_printf ("\n -->> Current path: %ls ; name: %ls ; time: %d \n", 
                player->dsc->xdesc->fpath, 
                player->dsc->xdesc->fname,
                player->time);
};



Functions in LibraryDLL for getting mp3 tags are so slow :( Animation is about 5-7 fps...

[ Edited by mc_kibel в 20.7.10 02:40 ]


Страница 1 из 3: [1] 2 3 »


Похожие темы
 ТемаОтветыАвторПросмотрыОбновление
  eXPlayer v.3.1497SERGK39330125924.06.13, 21:40
  . IC изменений DB3350 и DB3210 графика27degafe2918409.06.13, 09:59
  MX Player 1.6j0E1kolyan387725.06.12, 19:22
  PlayerPanel 2.0[NEW]44MaPkiZzz3934725.04.12, 21:04
  Скины для Player mod [elf]33Therion5363707.04.12, 10:54
  PlayerMod 3.1915MaPkiZzz52696722.01.12, 18:52
  Скины для eXPlayer27LitEFlieN3177928.12.11, 22:51
  AdvPlayer v4.2 - NEW!106mc_kibel9119805.08.11, 23:21

  • Поиск
  • Права
Вы не можете начинать темы.
Вы не можете редактировать свои сообщения.
Вы не можете создавать опросы.
Вы не можете вкладывать файлы в сообщения.
Вы не можете отвечать на сообщения.
Вы не можете удалять свои сообщения.
Вы не можете голосовать.

Главная Новости Статьи Файлы Патчи Форум Опросы PDA
- Генерация страницы: 0.16 секунд | 11 Запросов | HTML: 56.18 КБ -